Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies). Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, opuść tę stronę.
Akceptuję Polityka prywatności

Dolnośląskie lato – zobacz ile się działo!

Żegnamy lato na Dolnym Śląsku

Wydarzenia na dolnośląskich zamkach, promocja regionu poza województwem, nowa kampania i gra terenowa – lato było intensywne, a Dolny Śląsk bardzo widoczny nie tylko w naszym województwie, ale także poza granicami. Przeczytajcie, jak region był promowany w gorące dni.

Wyzwanie Adriana Kostery – #365triathlon

W pierwsze ciepłe dni  Adrian Kostera  zainaugurował wyzwanie #365Traithlon i wskoczył w wody rzeki Oławy we Wrocławiu. To niesamowite wydarzenie, które potrwa rok, promuje sport, aktywność i zdrowy styl życia, a także pokazuje, że Dolny Śląsk to miejsce idealne do wielu aktywności. Adrian przepłynął 1205,1 km w Zalewie Stradomia koło Sycowa. A już w sierpniu przesiadł się na rower. W drugiej części wyzwania Kostera pokona w sumie 31 131,75 km w malowniczej Dolinie Baryczy. Cały czas wspieramy Adriana i przypominamy, że można dołączyć do jego wyzwania.

Turystyczne otwarcie wakacji na Zamku Grodziec

Nie mogło nas też zabraknąć na oficjalnym rozpoczęciu wakacji. W tym roku odbyło się ono w Zamku Grodziec, gdzie wspólnie z dolnośląskimi atrakcjami zachęcaliśmy do spędzenia wakacji w regionie! 30 wystawców, bogactwo ofert turystycznych, warsztaty turystyczne, a także bezpłatne zwiedzanie baśniowego zamku – to był czas gdy turyście mogli otrzymać cały wachlarz inspiracji na spędzenie lata w regionie!

Ochota na Dolny Śląsk

W czerwcu po raz kolejny zapraszaliśmy Warszawiaków na Dolny Śląsk. Przed odwiedzającymi zaprezentowaliśmy ponad czterdzieści dolnośląskich atrakcji. Odkryliśmy tajemnice podziemi – jeleniogórskiego Time Gates, Starej Kopalni z Wałbrzycha, Podziemnego Miasta Osówka, Kopalni Uranu w Kletnie, Kopalni Złota czy Kopalni Niklu, Chryzoprazu i Opalu w Szklarach. Była z nami cała paleta dolnośląskich miast – Wrocław, Lubin, Trzebnica, Kłodzko, Jelenia Góra, Świdnica, Ząbkowice Śląskie oraz Karpacz, którzy zapraszali do odkrycia najpiękniejszych miejsc regionu. Serca warszawiaków podbiły również zamki – Książ, Czocha i Grodziec. Nie zabrakło oczywiście muzeów – Poczty i Telekomunikacji, Motoryzacji, Muzeum Narodowego, Muzeum Karkonoskiego czy Muzeum Porcelany. Jesteśmy pewni, że po takich odwiedzinach Ochota na Dolny Śląsk pozostanie w myślach Warszawiaków na długi czas.

Dni Morza w Świnoujściu

Wszystkich wypoczywających nad morzem zaprosiliśmy na nasze stoisko promocyjne w Świnoujściu. Zachęcaliśmy, by dalszy wypoczynek zaplanować na Dolnym Śląsku i korzystać z  wakacyjnego pociągu Kolei Dolnośląskich. Pociąg KD Premium Nadmorski kursował we wszystkie letnie weekendy. Umożliwił Dolnoślązakom, ale również mieszkańcom Województwa Lubuskiego komfortowe i szybkie połączenie nad Bałtyk!

Festiwal Tajemnic na Zamku Książ

Na Letnim Festiwalu Tajemnic udowodniliśmy, że Dolny Śląsk swoją różnorodnością przyciąga wszystkich, nawet tych którzy są zafascynowani wirtualną rzeczywistością.

W trakcie III edycji festiwalu czekały na turystów pokazy mappingu 3D, spotkanie z bohaterami prosto z Gwiezdnych Wojen, ciekawe wykłady na temat technologii. A u nas na stoisku Dolny Śląsk czekaliśmy na zwiedzających z okularami HoloLens, które potrafią przenieść wszystkich do innych dolnośląskich atrakcji, np. Twierdzy w Srebrnej Górze albo Muzeum Papiernictwa

Gra Terenowa – Stawy Milickie

Latem miała swoją premierę nowa gra terenowa w przepięknych okolicach Stawów Milickich. Autorką zabawy jest Katarzyna Krzemińska, a za grafikę odpowiadał Mariusz Majewski z AHOJ Przygodo.

To jest już czwarta gra – rymowana, pełna wyzwań i zagadek. Gra przeznaczona jest dla całych rodzin, trasa wiedzie przez malownicze tereny stawów, pozwalając pogłębić swoją wiedzę o tym miejscu, a także zachwycić się tutejszą przyrodą. A co najważniejsze, można pokonać trasę zarówno na rowerach, jak i pieszo. Dla chętnych gra dostępna jest w hotelu Naturum w Rudzie Sułowskiej.

Czarodziejem być – Szkoła Magii

Święto fanów Harry’ego Pottera cieszy się na Dolnym Śląsku niezwykłym powodzeniem! W  Zamku Czocha uczestniczyliśmy w Festiwalu Czarodziejem Być – Szkoła Magii. Warownia stała się jedną z najbardziej magicznych uczelni na świecie, gdzie tradycja łączy się z nowoczesnością, a między mugolami i czarodziejami panuje porozumienie, dzięki czemu miłośnicy magii mogą doskonalić umiejętności w zamkowych komnatach.

Rozpoczęcie kampanii #pokrólewsku

Najwięcej zamków i pałaców w Polsce, tajemnicze podziemia, luksusowe hotele i ośrodki SPA, żywa lekcja historii – Dolny Śląsk to bogactwo obiektów, które są świadkami burzliwych dziejów regionu. Tego lata ruszyliśmy z nową akcja Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego zachęcając do odkrycia najpiękniejszych zabytków w regionie.  W ramach kampanii Dolny Śląsk #pokrólewsku dzielimy się z Wami serią artykułów i filmów o naszych warowniach, publikujemy wiele ciekawostek na naszych social mediach i czekamy na nowy przewodnik prezentujący uroki regionalnych zamków i pałaców.

Święto plonów – Dożynki

Przełom sierpnia i września to był czas celebracji Święta Plonów. 2 września odbyły się dożynki wojewódzkie w Szczepanowie. To była wyjątkowa okazja, aby razem cieszyć się obfitymi plonami, podziękować za tegoroczne zbiory oraz spędzić miłe chwile w gronie rodziny i przyjaciół.  Zawitaliśmy również do Kobierzyc, gdzie mogliśmy razem z mieszkańcami cieszyć się z tegorocznych plonów i podziwiać przepiękne wieńce dożynkowe.

Forum Ekonomiczne

To było jedno z największych wydarzeń gospodarczo-ekonomicznych w Europie. 5000 prelegentów, mnóstwo paneli i spotkań.  Wspólnie z naszymi partnerami zaprezentowaliśmy turystyczne i gospodarcze walory naszego regionu. Udowodniliśmy, że jesteśmy jednym z najlepiej rozwijających się regionów w kraju. W trakcie wydarzenia zostały również wręczone Nagrody Marszałka Województwa za budowanie tożsamości regionalnej Dolnego Śląska. Laureatami nagród zostali: Elżbieta Szumska – właścicielka Kopalnia Złota w Złotym Stoku oraz Michał Sadowski – właściciel marki Brand24.

Festiwal Górski

Na Festiwalu Górskim im. Andrzeja Zawady w Lądku-Zdroju dołączyliśmy do miłośników gór, przygody i ekstremalnych doznań z całej Polski.  Każdego roku w spotkaniu tym uczestniczą najwybitniejsi alpiniści, himalaiści i wspinacze na świecie. Na naszym stoisku byli z nami również partnerzy. Kłodzko – jedno z najpiękniejszych miast Dolnego Śląska z bogatą ponad 1000-letnią, które prezentowało dary Kotliny Kłodzkiej, czyli lawendę oraz pyszny sok jabłkowy.  Nie zabrakło też Twierdzy Kłodzkiej, przenoszącej  turystów do innej epoki. Rycerz z Zamku Grodziec uczył jak strzelać z łuku. Muzeum Papiernictwa pokazało jak własnoręcznie czerpać papier, a wyprodukowane arkusze każdy mógł zabrać ze sobą. Kopalnia Uranu Kletno  to kolejny partner, który odkrył  przed uczestnikami festiwalu  tajemnice wydobycia rud uranu za czasów PRL. A o atrakcjach Masywu Ślęży opowiadała ekipa visitSobotka.

Lato było intensywne, ale my nie zwalniamy tempa. Wielkimi krokami zbliżają się obchody Święta Województwa Dolnośląskiego. W tym roku będą one wyjątkowe. Województwo Dolnośląskie obchodzi 25 urodziny. Z tej okazji na terenie całego regionu przygotowano masę atrakcji. W sumie odbędzie około 200 wydarzeń oraz imprez z zakresu kultury, sportu, turystyki i edukacji. Ich opisy znajdziecie na stronie www.dolnyslask25lat.pl. Najważniejszą imprezą będzie Wielki Finał Święta Dolnego Śląska, który odbędzie się w weekend 21-22 października na Wrocławskim Torze Wyścigów Konnych – Partynice. Już dziś serdecznie na niego zapraszamy!

Zobacz więcej:

Rezydencja Dębowa

Hotel Stronie

Od 2020 r. Hotel Stronie** wita gości pragnących wypocząć wśród leśnych zakątków i malowniczych miejscowości Masywu Śnieżnika, Gór Bialskich oraz Gór Złotych.

Ibis Styles Wałbrzych

Designerski ekonomiczny hotel, otwarty na kreatywne umysły. Ibis Styles Wałbrzych to nowoczesny, 3-gwiazdkowy hotel klasy ekonomicznej.

Hotel Europeum

EUROPEUM HOTEL to kameralny i stylowy hotel butikowy w samym sercu Wrocławia.